Lekarze jako klucz do reformy systemu opieki zdrowotnej ad

Aby kontrolować wydatki, specjalna państwowa komisja ds. Płatności za opiekę zdrowotną zaleciła zniesienie tradycyjnej opłaty za usługę.2,3 Komisja przewiduje stworzenie nowych, jeszcze nieokreślonych medycznych jednostek zarządzania, które nazywa odpowiedzialną opieką . organizacje (ACO), które organizowałyby lekarzy w wielospecjalistyczne zespoły z silnym personelem podstawowej opieki zdrowotnej. ACO mogą obejmować szpitale, mogą być nastawione na zysk lub non-profit i oczekuje się, że podejmą ryzyko tylko dla swoich wyników. Ubezpieczyciele nadal będą ponosić ryzyko ubezpieczeniowe w związku z umowami zawieranymi z ACO, a płacą oni ten ostatni w przeliczeniu na jednego mieszkańca, skorygowanego o ryzyko w przypadku kompleksowej opieki. Wykorzystaliby również wynagrodzenie za wydajność jako zachętę do promowania jakości i wydajności. Komisja nie określa, w jaki sposób lekarze w ACO będą opłacani, ale system wynagrodzeń jest implikowany przez nacisk raportu na argument, że Massachusetts nie może sobie pozwolić na opłatę za usługi lekarzy, jeśli chce zapewnić prawie powszechne ubezpieczenie zdrowotne. To, czy propozycje Komisji okażą się możliwe do zaakceptowania przez zainteresowane strony, a jeśli tak, to czy zostaną one kiedykolwiek wdrożone, pozostaną widoczne. W miarę rozszerzania zakresu ochrony ubezpieczeniowej rząd federalny wkrótce stanie przed trudną sytuacją finansową, w obliczu której stanął Massachusetts. Uważam jednak, że istnieje znacznie prostsze krajowe rozwiązanie, które kontrolowałoby koszty, eliminując zachęty do zysków i tradycyjną opłatę za usługę przy jednoczesnym wykorzystaniu wszystkich zalet zintegrowanej praktyki. Pozwoliłoby to lekarzom i ich pacjentom kontrolować opiekę medyczną przy mniejszej ingerencji ubezpieczycieli lub rządu, niż wymagałyby tego zalecenia komisji Massachusetts.
Zaproponowałem zreformowany system opieki zdrowotnej oparty na wspieranym przez podatki, powszechnym ubezpieczeniu, z opieką medyczną zapewnianą przez krajową sieć społecznościowych, prywatnych, nienastawionych na zysk, wielospecjalistycznych, zarządzanych przez lekarza praktyk grupowych.4 Ubezpieczenie płacić za kompleksową opiekę przez grupy. Udane przykłady praktyk wielospecjalistycznych grup już istnieją w naszym obecnym systemie opieki zdrowotnej: Klinika Mayo, Klinika Cleveland, Permanente Medical Group, System Zdrowia Geisinger, Klinika Marshfield, Klinika Scott and White, Klinika Billingsa, Denver Health, i wiele innych. Jednak większość tych grup nie jest opłacana z góry za kompleksową opiekę i rozlicza wielu różnych płatników za swoje usługi.
Grupy w proponowanym przeze mnie systemie płacą lekarzom za wynagrodzenie za to, co powinni robić lekarze: zapewnienie pacjentom najlepszej, najbardziej opłacalnej opieki w granicach publicznie określonego budżetu. Lekarze nie będą pod wpływem efektów każdej decyzji medycznej dotyczącej własnego dochodu. Grupy umożliwiłyby lekarzom i specjalistom opieki podstawowej wspólną pracę bez konkurencji i walki z darami, ale z rekompensatą, która byłaby akceptowalna zarówno dla specjalistów, jak i dla specjalistów.
Grupy konkurowałyby o pacjentów i publikowane oceny ich jakości – ale nie dla dochodów, ponieważ nie pozwolono by im utrzymać żadnego dochodu netto Ponadto ulepszenia kapitału wymagałyby zatwierdzenia, a grupy byłyby nieszkodliwe z powodu strat spowodowanych niekorzystną selekcją przez pacjentów z wysokimi zagrożeniami lub kosztownymi warunkami. Ograniczona przedpłata grup pozwoli centralnej instytucji publicznej kontrolować całkowite wydatki medyczne kraju. Agencja ta ustanowi standardy organizacji grup, operacji administracyjnych i odpowiedzialności, ale pozostawi indywidualne decyzje w zakresie opieki medycznej tam, gdzie one należą – w rękach lekarzy i pacjentów. Prywatne plany ubezpieczeniowe i pracodawcy nie mieliby żadnej roli w tym systemie.
Realizacja tego rodzaju reformy byłaby ważnym zadaniem, które prawdopodobnie musiałoby zostać przeprowadzone etapami. Opozycja ze względu na własne interesy i konserwatywnych ideologów byłaby ostra. Aby przekonać prawodawców do działania, większość społeczeństwa, lekarzy i środowiska biznesu musieliby się zjednoczyć w promowaniu tej zmiany. Ale bez takiego politycznego przebudzenia uważam, że ekonomicznych zachęt i organizacji opieki medycznej nie da się zmienić, a obecny spadek systemu w kierunku bankructwa będzie kontynuowany. Spadek ten może jednak ostatecznie doprowadzić do katastrofy, która wywołałaby powszechny popyt na realne reformy.
Finansowanie i ujawnianie informacji
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Author Affiliations
Z Harvard Medical School w Bostonie.

[hasła pokrewne: stomatolog płock, anatomia palpacyjna, ortodonta wrocław ]

Powiązane tematy z artykułem: anatomia palpacyjna ortodonta wrocław stomatolog płock