Lekarze jako klucz do reformy systemu opieki zdrowotnej

Eksperci są zgodni co do tego, że trwała reforma systemu opieki zdrowotnej wymaga stania w coraz wyższych kosztach, ale niewiele osób rozumie, że kontrola wydatków medycznych w dużej mierze leży w rękach lekarzy. Lekarze, w porozumieniu z pacjentami – a nie firmami ubezpieczeniowymi, ustawodawcami lub urzędnikami państwowymi – podejmują większość decyzji o wykorzystaniu zasobów medycznych, określając w ten sposób, co Stany Zjednoczone wydają na opiekę medyczną. Większość lekarzy otrzymuje wynagrodzenie za usługę, co stanowi dla nich zachętę finansową do zmaksymalizowania świadczonych przez nie usług planowych. Ta zachęta, w połączeniu z ciągłym wprowadzaniem nowych i droższych technologii, jest głównym czynnikiem podnoszącym wydatki medyczne. Ta sama zachęta przyciąga coraz więcej młodych lekarzy do specjalności, które zarządzają znacznie wyższymi opłatami – a zatem gwarantują znacznie większe dochody – niż te, które otrzymują pra- cownicy podstawowej opieki zdrowotnej. Opieka podstawowa szybko staje się zagrożoną specjalnością; ważnym, ale nie jedynym, powodem są stosunkowo niskie korzyści ekonomiczne.
System taki jak nasz, który jest rażąco deficytowy w przypadku lekarzy podstawowej opieki zdrowotnej i zdominowany przez specjalistów, którzy zostali przeszkoleni w zakresie korzystania z kosztownych testów i procedur, jest nieuchronnie kosztowny, szczególnie gdy większość specjalistów praktykuje jako niezależne małe firmy, konkurując o skierowania od pacjentów i dochody. Korekta opłat uiszczanych przez ubezpieczycieli, podwyżki za opiekę podstawową i obniżki w przypadku specjalistycznych procedur lub oparcie opłat na jakości lub wynikach opieki nie rozwiąże tego problemu, ponieważ specjaliści mogą łatwo kontrolować ilość i rodzaje świadczonych przez nich usług. Ponadto konkurencja nie obniża cen opieki medycznej, tak jak ma to miejsce na innych rynkach, ponieważ lekarze zazwyczaj wybierają świadczone usługi i są w większości opłacani przez ubezpieczenie – nie przez konsumentów, dla których działalności będą konkurować, gdyby to był zwykły rynek .
Aby sądzić z propozycji reformy służby zdrowia zwracających na siebie uwagę w Waszyngtonie, istnieje niewiele dowodów na to, że prawodawcy są świadomi lub rozumieją znaczenie tych faktów – lub, że nawet gdyby tak zrobili, mieliby żołądek na poważne reformy potrzebne do rozwiązania tego problemu.1 Po przeanalizowaniu wszystkich obecnych propozycji legislacyjnych dotyczących spowolnienia ciągłej inflacji kosztów, Biuro Budżetowe Kongresu nie jest optymistyczne. Dlaczego miałoby to być. Nie możemy kontrolować inflacji medycznej, chyba że wyeliminowane zostaną zachęty do tradycyjnej opłaty lekarzy za usługi, ale nic z debaty na temat reformy systemu opieki zdrowotnej nie jest nawet bliskie ich wyeliminowania. Fakt ten wyjaśnia, dlaczego prywatne firmy ubezpieczeniowe i branże farmaceutyczne jak dotąd były skłonne poprzeć propozycje reform rządu Obamy. Propozycje te rozszerzą zasięg i zwiększą łączne wydatki na opiekę zdrowotną, co oznacza większy dochód dla ubezpieczycieli i producentów leków. Nawet po obiecanej pomocy w zmniejszeniu wzrostu kosztów, te branże zarobi więcej pieniędzy w zreformowanym systemie niż teraz.
Massachusetts, często wymieniane jako model dla narodu, uchwalało ustawodawstwo ponad 3 lata temu, które osiągnęło niemal uniwersalny zakres ubezpieczenia, ale od samego początku zmagało się z nadążaniem za rosnącymi kosztami
[podobne: stomatologia Kraków, dentofobia, Dentysta warszawa ]

Powiązane tematy z artykułem: dentofobia Dentysta warszawa stomatologia Kraków